Nowe wymogi Unii Europejskiej restrykcyjnie określają, jakie warunki powinny zostać spełnione ze strony producentów i dystrybutorów. Ci którzy chcą wprowadzać swoje marki kosmetyczne na rynek muszą się do nich dostosować. Dla niektórych to świetna okazja do pochwalenia się dbałością o bezpieczeństwo konsumentów, dla innych przykry obowiązek.
Czy jednak powinniśmy traktować badania laboratoryjne jako zbędne koszty? A może to tylko niemiły obowiązek narzucony przez organy kontrolujące przemysł kosmetyczny?
Odpowiedź wydaje się prosta i dla większości producentów oczywista: nie! Świadomość podejmowania działań sprawdzających jakość i właściwości produktu, to reklama sama w sobie. Potencjalni klienci, a szczególnie ci lepiej zorientowani na rynku kosmetycznych docenią uczciwość producentów, ponieważ cenią sobie dbałość o bezpieczeństwo. Producenci badający swoje produkty przyczyniają się również do szerzenia świadomości kosmetycznej, a to niezwykle ważny aspekt udanych zakupów. Kosmetyki, które nie spełniły swoich deklaracji z całą pewnością wylądują na czarnej liście zakupów. To z kolei obniży rozpoznawalność danej marki kosmetycznej. Powodzenie i sukces produktu to w ogromniej części zadowolenie klienta. Tak więc, lepiej konieczności przeprowadzania badań laboratoryjnych już nie da się wytłumaczyć…
Badania kosmetyków
Z tematem tym wiążą się również ogromne kary finansowe, które zostaną wprowadzone na początku 2019 roku. Niestosowanie się do przepisów prawa kosmetycznego i wprowadzanie do obrotu produktów bez pełnej dokumentacji laboratoryjnej może skutkować nałożeniem kar opiewających nawet na 100 000 zł.
Propagujmy uczciwość w branży kosmetycznej, aby budować swoją markę opierając się na jakości i dobru konsumentów.